Fiat 131 Mirafiori 1979 – SPRZEDANY

„Czy Pan wie co to było za auto?” – to były pierwsze słowa, które usłyszałem po zaparkowaniu samochodu. W tym przypadku Fiat 131 Mirafiori był dumą kierownika kombinatu, w którym pracował pytający. W pamięci Polaków ten model zawsze budzi ciepłe wspomnienia, niegdyś był namiastką wielkiego świata, a dumą pozostaje do dziś. Po niemal czterech dekadach wciąż odwraca spojrzenia na ulicy i zachęca do podnoszenia kciuków. Ten egzemplarz pochodzi z Włoch, gdzie ciepły klimat pozwolił mu przetrwać w stanie, który dla egzemplarzy służących od nowości w Polsce był nieosiągalny. Temperamentu nadal mu nie brakuje, a po kompleksowych pracach serwisowych prezentuje się i jeździ jak marzenie. Komukolwiek go przekażę, zrobię to z gratulacjami.

Fiat 131 Mirafiori
Przebieg: 50000 km
Pojemność: 1301 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 65 KM

Samochód pochodzi z południa Włoch, gdzie spędził 36 lat u pierwszego właściciela.
Do Polski sprowadzony został i zarejestrowany jako samochód zabytkowy w 2015 roku, przy przebiegu 45500 km.
Zakupiłem go w maju 2017 roku, z przebiegiem 46 tys. km.

Jego największą zaletą był doskonale zachowany oryginalny stan.
Wskazania miernika sugerują, że na każdym jego elemencie może znajdować się wciąż fabryczny lakier.
Świetnie prezentuje się podwozie, komora silnika oraz oryginalne wnętrze.
Fiat posiada wiele detali świadczących o jego doskonałym stanie zachowania, takich jak fabryczne naklejki na szybach, kompletne wszelkie detale, zderzaki, atrapa, uszczelki, reflektory, emblematy – wiele z tych elementów wygląda jak nowe.

Pełnię szczęścia gwarantuje fantastyczna kombinacja kolorystyczna nadwozia i tapicerki.

Po zakupie niezbędne okazały się szeroko zakrojone prace serwisowe, obejmujące między innymi:
– rozbiórkę góry silnika i skrzyni biegów,
– planowanie głowicy, utwardzenie gniazd zaworowych,
– wymiana uszczelnień silnika i skrzyni biegów,
– kompletna regulacja silnika (dwukrotna regulacja luzów zaworowych), zapłonu, gaźnika,
– nowe amortyzatory,
– ustawienie zbieżności kół,
– naprawa magnetofonu,
– nowe głośniki

Samochód przeszedł również kompletne prace kosmetyczne, obejmujące między innymi:
– zabezpieczenie antykorozyjne woskami z inhibitorem korozji,
– dwuetapowa korekta lakieru,
– zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną,
– naprawa podsufitki,
– renowacja felg

Inwestycje poczynione w samochód zamknęły się w kwocie 8000 PLN.
W rezultacie samochód prezentuje się perfekcyjnie i wyśmienicie jeździ.

Silnik 1,3 l jest zaskakująco zrywny, zawieszenie spisuje się znakomicie.
Samochód ma typowo włoski charakter, zachęca do dynamicznej jazdy, sprawia dużo radości.