Premiera 190 SL W121 miała miejsce w 1954 roku wraz z Mercedesem 300 SL, zwanym Gullwingiem, podczas Międzynarodowego Salonu Sportów Motorowych w Nowym Jorku. 190 SL oprócz dzielenia reflektorów ze słynnym supersportowym bratem, miał podobną stylistykę. 190 SL opracowany na podstawie trzybryłowego Mercedesa serii W120 od razu pomyślany był jako roadster. Otrzymał nadwozie zaprojektowane przez Karla Wilferta i Waltera Häckera, którzy wzorowali się na 300 SL. 190 SL doskonale uzupełnia portfolio Mercedesa. Dwumiejscowy kabriolet ze składanym miękkim dachem oraz hardtopem jest również pomyślany jako wygodny pojazd turystyczny. Połączenie sportowego charakteru i komfortu stało się nieodłączną częścią stałego zestawu cech dla wszystkich kolejnych modeli SL. Ceny stale rosną, lecz warunkiem jest perfekcyjna odbudowa samochodu. Wiele takich wykonuje się w Polsce, a doskonały przykład stoi przed Państwem.
Mercedes-Benz 190 SL W121
Rocznik: 1961
Przebieg: 100 km
Pojemność: 1897 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 105 KM
Ten egzemplarz jest absolutnie zjawiskowy. W przepięknym połączeniu szarego lakieru i wiśniowej tapicerki, po latach został odbudowany z najwyższą jakością i dokładnością, oraz z użyciem materiałów, które zastosowane zostały niegdyś przez Mercedesa. Można przyjąć że jest to nowy samochód.



































































































































